Operan..

Igår slutade jag som sagt klockan tio i skolan, så när Suss lektion var slut gick jag och hon och åt lunch på Pita...supergod mat!
Sedan hade hon fler lektioner så jag gick tillbaka till skolan med henne och sedan började jag traska längs vattnet bort mot mitt nya smultronställe; GöteborgsOperan!
Den senaste veckan har jag varit där typ tre gånger och jag älskar stället! Massa härliga människor och fina grejer överallt.

Först när jag kom dit så fick jag, som vanligt, sitta och vänta på mamma i receptionen, men det gjorde absolut ingenting för jag satt och småsnackade med de trevliga kvinnorna i receptionen. Och just det, när jag gick in genom dörren så välde de ut en massa små balettdansare som ska vara med på Dansgalan nu i helgen (jag ska gå på den på söndag). Efter att ha suttit där i receptionen en stund så kom det två lite yngre kvinnor med varsin kaffemugg från Espresso House i vardera hand och kunde därför itne öppna dörrarna själva..
Så jag reste mig upp och öppnade för dom, och de tackade så hjärtligt.
Efter ytterligare fem minuter så pratar jag och Åsa (hon i receptionen) om Bounce (dom grymma svenska dansarna) som skall vara med på dansgalan, och jag säger; jag har aldrig sett dom live så det ska bli kul.
Då säger den andra, Helene; dom två tjejerna du släppte in är två av tjejerna i Bounce. Och jag insåg att jag missat min chans att få prata med dem och kanske faktiskt be om autograf, jag hade gärna velat det!

Men men sen kom mamma äntligen och hämtade mig i receptionen och hon ringde Anna La Carouba som burit omkring på mig bakom kulisserna på både Storan och Operan. Hon jobbar på rekvisitan och jag hade inte varit där sen jag var barn och var bara tvungen att få gå dit igen. Så mamma följde mig dit och Anna blev än en gång överlycklig över att få se mig.
Så där satt jag igen, efter 13 år och beundrades av alla tyger, pärlor, paljetter och roliga saker från olika föreställningar. Och alla som jobbade inne på rekvisitan kom ihåg mig från när jag var ett litet barn och varje gång anna skulle presentera mig så nämnde hon att "hon är Dave och Lenas dotter som blivit ammad i kulisserna på Storan udner föreställningar". Vi pratade minnen och jag fick dricka kaffe i små söta blommiga koppar och äta kakor som någons farmor hade bakat, samtidigt som regnet smattrade mot fönstrerna.

Jag fastnade i den underbara världen där Anna och hennes kollegor satt och sydde fåglar till den kommande uppsättningen utav Trollflöjten i hela tre timmar, men fick till slut slita mig därifrån.
Gick och fikade med mamma i kaffeterian där även hela gänget i Bounce satt och åt mackor och jag frågade mamma om jag fick be dom om autograf...men hon tyckte att jag skulle låta dom vara så då gjorde jag det:(

Så jag kommer lätt se till att få jobb på Operan...jag skulle kunna bo där!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill leva i Annas värld!

2009-08-31 @ 07:34:57
URL: http://sofiabroman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0