Promenad i regnet och matlagning

Ja jag och KG tog oss en rask promenad ner till havet i regnet och det var riktigt mysigt:) en bra söndagspromenad,(nej jag låter inte alls som om jag är pensionär)
Sedan började vi laga middag med en gång när vi kom hem. Gryta blir det och den är inte ens klar än, men det är ju bara för att den ska bli så god som möjligt. Det är älgkött som Oscar varit emd och jagat, som är smaksatt med grönsaker, svamp och kryddor i en enda stor och smaskig gryta. Men som sagt för att smakerna riktigt ska sätta sig i köttet så måste det ju koka länge...vad hungrig jag blev nu när jag skrev detta.

Efter maten åker min älskling hem:( Vi har haft en riktigt mysig helg men det är ändå tråkigt att skiljas åt. Även om det bara är för typ 36 timmar, haha. Men jag tycker ju om honom så mycket så man kan inte låta bli att sakna!

Igår hade vi förresten känt varandra i exakt ett år och det lustiga var att vi hamnade hos Emilia en stund igår (där vi träffades för exakt ett år sen för första gången) och när vi kom hem gjorde vi kladdkaka precis som vi gjorde den dagen. Mysigt tycker jag!

Ush för skola imorgon, även om det är slappt och inga lektioner så vill man ändå inte gå dit. Dessutom har vi fullt upp med att göra filmen denna veckan. Segt som satan men vi måste! Dock kom jag på att iaf 2/3 av filmen spelas in i skolan och då går det ju fortare.

Aja ska se om jag kan hjälpa KG något mer med maten.

bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0